مقدمه

در این مطلب قصد داریم تا در مورد خرید پالت‌ پلاستیکی دست‌ دوم صحبت کنیم و افرادی را که قصد خرید این پالت‌ها را دارند را راهنمایی کنیم. امروزه اکثر تولیدکنندگان و انبارداران تمایل به خرید پالت‌ پلاستیکی دست‌ دوم دارند و این تمایل بر اساس دلایل متعددی است که به آنها خواهیم پرداخت.

پالت  چیست؟

پالت‌ ها سازه‌ های پلاستیکی یا چوبی هستند که می‌توان کارتن‌ها یا جعبه‌ هایی را بر روی آنها بسته‌بندی کرد. از این سازه‌ها بیشتر در کارخانجات، تولیدی‌ها و انبارها و جهت بسته‌بندی و نگهداری محصولات استفاده می‌شود. به‌طور کلی پالت‌ ها تجهیزاتی هستند که جهت انتقال کالا در کارخانه‌ها از آنها استفاده می‌شود. در حقیقت پالت‌ ها صفحاتی با ابعاد مشخص و استاندارد هستند که از مواد گوناگونی مثل چوب و پلاستیک ساخته می‌شوند و از آنها جهت حمل‌ونقل کالاها و اجناس مختلف از کارخانه‌ها به مناطق دیگر استفاده می‌شود تا به‌این‌ترتیب آسیبی به اجناس وارد نشود. کاربرد دیگر پالت‌ ها در حمل‌ونقل راحتی جابجای اجناس توسط لیفتراک است.

پالت‌ های چوبی و پلاستیکی

در ابتدا برای اینکه هزینه تولید پالت‌ ها ارزان‌تر باشد از چوب‌های نرم برای تولید آن استفاده می‌شود ولی به دلیل اینکه پس از استفاده از آنها چوب‌ها از بین می‌رفتند به‌مرور ایده تولید این صفحات از پلاستیک به میان آمد و بسیار از آن استقبال شد. همچنین پالت‌ پلاستیکی ازنظر اقتصادی نیز سودمندتر از مدل چوبی می‌باشند. علاوه بر این پالت‌ های پلاستیکی در زمان جابجایی به کارگران آسیبی وارد نمی‌کند. ضمناً ویژگی دیگری که دارند این است که دیرتر فرسوده و خراب‌شده و می‌توان پس از استفاده آن را به‌عنوان پالت دست‌دوم بفروش رساند.

مزایای پالت‌های پلاستیکی

  • به علت استفاده از پلاستیک فشرده‌شده در فرایند تولید آنها، استحکام بالایی دارند
  • به علت استحکام و مقاومت بسیار بالای آنهامی‌توان با خیال راحت اجسام و کالاها را بر روی آنها قرار داد
  • نسبت به پالت‌ های چوبی مقاومت بسیار بالاتری دارند
  • به علت استفاده از پلیمرباکیفیت در تولید آنها، طول عمر بسیار بالایی دارند
  • دراندازه‌هایی استاندارد تولید می‌شوند
  • دارای رنگ‌بندی متنوعی هستند

 

پالت پلاستیکی دست دوم

پالت پلاستیکی دست‌ دوم

ابعاد و تنوع رنگی که پالت‌های پلاستیکی دارند باعث شده تا این نوع پالت‌ها پس از تولید و استفاده همانند پالت‌ های چوبی دور انداخته نشده و بتوان از نوع دست‌ دوم آن نیز استفاده کرد. ازاین‌ رو بسیاری از افرادی که قصد خرید پالت‌ های پلاستیکی دارند ترجیح می‌دهند تا نوع دست‌ دوم این صفحات را خریداری کنند. از طرفی بعضی شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های خود پالت‌ پلاستیکی دست‌ دوم خریداری می‌کنند. این امر از این‌ جهت است که پالت پلاستیکی دست‌ دوم همچون پالت‌ های فلزی و چوبی دچار زنگ‌ زدگی یا پوسیدگی نمی‌شود. جدا از این به علت پلی‌ اتیلن بکار رفته در این نوع پالت‌ ها، قابل بازیافت هستند و می‌توان نسبت به خرید ضایعات پالت پلاستیکی نیز اقدام کرد. مزیت خرید پالت پلاستیکی دست‌ دوم این است که تفاوتی با نمونه نو آن نداشته و می‌توان سال‌ های سال از آن استفاده کرد و مشکلی در استفاده از آن پیش نخواهد آمد.

به‌صورت کلی خرید پالت پلاستیکی دست‌ دوم ازنظر اقتصادی صرفه بیشتری برای خریدار دارد، چرا که برای خرید پالت پلاستیکی نو باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید. درواقع مبلغی که جهت خرید پالت پلاستیکی دست‌ دوم خواهید پرداخت حدوداً نصف مبلغی است که جهت خرید پالت پلاستیکی نو پرداخت می‌کنید. از این‌ رو امروزه بسیاری از کارخانجات جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به‌جای خرید پالت پلاستیکی نو، از پالت پلاستیکی دست‌ دوم استفاده می‌کنند.

در ادامه قصد داریم تا انواع پالت‌ های پلاستیکی دست‌دومی که در بازار در دسترس هستند و می‌توان نسبت به تهیه آنها اقدام کرد را معرفی کنیم.

انواع پالت پلاستیکی دست‌ دوم:

پالت پلاستیکی دست‌ دوم با ابعاد ۱۵*۱۰۰*۱۲۰ سانتیمتر و وزن ۱۶ کیلو گرم

پالت پلاستیکی دست‌ دوم با ابعاد ۱۵*۱۱۰*۱۳۰ سانتیمتر و وزن ۱۶٫۵ کیلوگرم: این نوع از پالت‌ ها بیشتر در صنایع پتروشیمی مورداستفاده می‌گیرند و به علت صرفه اقتصادی بیشتر نسبت به پالت‌ های پلاستیکی نو پیشنهاد می‌شود تا در این نوع صنایع از این نوع از پالت‌ ها استفاده شود.

پالت پلاستیکی دست‌ دوم با ابعاد ۱۵*۸۰*۱۲۰ سانتیمتر و وزن ۱۰ کیلوگرم: این نوع از پالت‌ ها اغلب برای جابجایی بسته‌ها و کارتن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پالت پلاستیکی دست‌ دوم با ابعاد ۱۲۰/۸۰/۱۵ و وزن ۱۲ کیلوگرم: این نوع پالت‌ های پلاستیکی که به‌عنوان پالت پلاستیکی مشبک نیز شناخته می‌شوند قابلیت حمل بار ثابت تا دو هزار و پانصد کیلوگرم و متحرک تا هفتصد کیلوگرم را دارند و اغلب از آنها در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و انبارها مورداستفاده می‌شود. ویژگی که این پالت‌ ها دارند این است که می‌توان به‌راحتی آنها را توسط جک پالت یا لیفتراک جابجا کرد. همچنین به علت ابعاد استانداردی که دارند و همچنین مشبک بودن آنها حدود چهارصد عدد از آنها در هر کانتینر جای می‌گیرد.

 

نکات حائز اهمیت در زمان خرید پالت پلاستیکی دست‌ دوم:

به‌صورت کلی پالت پلاستیکی دست دوم تفاوتی با پالت‌های پلاستیکی نو ندارند ولی در زمان خرید آنها ضروری است تا نکاتی توسط خریدار مدنظر قرار گیرد:

  • این پالت‌های پلاستیکی دست‌دوم باید باقیمت مناسب و مطلوب خریداری شوند. به‌عبارت‌دیگر قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم نباید با پالت پلاستیکی نو یکسان باشد. ازاین‌رو پیش از خرید حتماً قیمت هر دو نوع را بررسی کنید.
  • پالت پلاستیکی دست‌دوم نباید دچار هیچ‌گونه شکستگی یا ترک بر روی بدنه باشد و در صورت وجود این موارد به‌عنوان ضایعات پالت پلاستیکی فروخته خواهد شد و نه پالت پلاستیکی دست‌دوم. بنابراین پیش از خرید باید پالت‌ها را به خوبی بررسی کرده و در صورت وجود شکستگی در آنها از خرید آنها خودداری کنید.
  • خرید پالت پلاستیکی دست‌دوم باید به نسبت وزن کالا و محصول موردنظر انجام شود. در حقیقت پالت پلاستیکی دست‌ دوم باید به شکلی انتخاب و خریداری شود که بتواند وزن کالای شمارا تحمل کند.
  • در زمان خرید پالت پلاستیکی دست‌دوم باید به ابعاد انبار توجه شود. این یعنی پالت پلاستیکی دست‌دوم را باید در ابعاد و حجمی خریداری کرد که برای انبار مناسب باشد و بتوان آنها را درون انبار جای داد.
  • مواد استفاده‌شده در تولید پالت پلاستیکی دست‌دوم بسیار حائز اهمیت است. این بدین معنی است که مواد اولیه پالت پلاستیکی باید از بهترین نوع و با کیفیت‌ترین آن باشد تا در صورت فشار آمدن به آن آسیب نبیند.
  • پایه‌های استفاده‌شده در پالت پلاستیکی دست‌دوم باید محکم باشند و زیر فشار اجناس شکسته نشوند.


قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم

اساساً قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم طبق اندازه‌ای که از آن استفاده‌شده است و همچنین ابعاد و تعداد آن تعیین می‌شود. علاوه بر این جنس مواد اولیه و پلاستیکی که پالت از آن تولیدشده نیز در تعیین قیمت پالت‌های پلاستیکی دست‌دوم حائز اهمیت هستند.

قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم در کرج 

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم به موارد مختلفی بستگی دارد. ازاین‌ رو افرادی که به دنبال خرید و قیمت پالت پلاستیکی در کرج هستند می‌توانند با کارشناسان فروش شرکت حامد پالت نوین البرز تماس گرفته و ضمن اخذ راهنمایی‌ های لازم پیش از خرید، نسبت به اخذ قیمت پالت پلاستیکی دست‌ دوم در کرج نیز اقدام کنند.

 

خرید و فروش پالت پلاستیکی دست‌ دوم

شرکت حامد پالت نوین البرز تولیدکننده انواع پالت‌ های پلاستیکی و همچنین مجری فروش پالت‌های پلاستیکی دست‌دوم در سطح استان تهران و شهر کرج می‌باشد و جهت جلب رضایت بیشتر مشتریان خود اقدام به راه‌ اندازی وب‌ سایت خود کرده تا عزیزانی که در دیگر نقاط کشور قرار دارند بتوانند به‌صورت اینترنتی نسبت به خرید پالت‌های پلاستیکی دست‌دوم اقدام کنند. همچنین شرکت حامد پالت نوین البرز، آمادگی دارد تا با شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی درزمینه تهیه، تأمین و تولید پالت‌های پلاستیکی نو و دست‌دوم قرارداد امضاء کند.


خرید اینترنتی پالت پلاستیکی

یکی از مهم‌ترین و بی‌نظیرترین خدماتی که در راستای مشتری مداری توسط شرکت حامد پالت نوین البرز ارائه می‌شود، فروش اینترنتی و آنلاین پالت‌های پلاستیکی نو و دست‌ دوم می‌باشد. ازاین‌رو شما مشتریان گرامی در زمان ثبت سفارش خود به‌صورت آنلاین می‌توانید تمامی ویژگی‌ها و اندازه پالت موردنظر خود را مشخص کرده تا یک پالت پلاستیکی متناسب با نیاز شمارا به شما تحویل دهیم.

به‌صورت کلی خرید اینترنتی پالت پلاستیکی مزایای بسیاری را برای مشتریان به دنبال خواهد داشت. یکی از این مزیت‌ها این است که مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به خرید پالت دلخواه خود اقدام کنند. علاوه بر این به علت قیمت‌های بسیار مناسب و اقتصادی پالت‌های پلاستیکی شرکت، مشتریان با خرید از ما می‌توانند در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایند. ازاین‌رو اگر به دنبال خرید یک پالت پلاستیکی دست‌دوم یا نو، باکیفیتی مناسب هستید، حتماً برای ثبت سفارش آنلاین آن از طریق وب‌سایت ما اقدام کنید.

5/5 ( 3 نظر )